Dodał: Samsungomania
28 sierpnia 2015 16:08

Tomasz Cieślak

W dniach 7 i 8 października br. po raz drugi odbędzie się impreza pod nazwą Mobility Reseller Days. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją szykuje się sporo zmian. Podobnie jak w 2014 roku, miejscem wystawy będzie Centrum Expo XXI.

Z Tomaszem Cieślakiem, prezesem zarządu MIT MEDIA Group, organizatora Mobility Reseller Days, o drugiej edycji imprezy rozmawia Marcin Kwaśniak.

„Mobility”: Co zmieni się w tegorocznej edycji Mobility Reseller Days w stosunku do poprzedniej?

Tomasz Cieślak: Zmian będzie sporo. Przede wszystkim zmieniła się nieco idea samego wydarzenia. W ubiegłym roku było ono kierowane przede wszystkim do przedstawicieli firm i partnerów biznesowych. W bieżącym roku taką formułę będzie miał tylko pierwszy dzień, czyli 7 października. Natomiast dzień 8 października będzie dniem otwartym dla wszystkich zainteresowanych elektroniką i telekomunikacją. Dlatego zaproszenie na MRD kierujemy także do uczelni. Przygotowaliśmy też dla zwiedzających dodatkowe atrakcje. Jedną z nich jest największa w Polsce wystawa telefonów komórkowych. Wśród nich będą modele z początków telefonii komórkowej w Polsce, działające w technologii NMT, czyli tzw. cegły. Dla niektórych może to więc być podróż sentymentalna, dla młodszych z kolei – możliwość zobaczenia na własne oczy, przez jakie telefony kiedyś się rozmawiało. Drugiego dnia planujemy także zorganizowanie konkursu. Do wygrania będą smartfony, tablety oraz gadżety elektroniczne. Oczywiście, podobnie jak w ubiegłym roku, wstęp będzie bezpłatny, trzeba tylko zarejestrować się na stronie wydarzenia.

Ilu, według prognoz, zwiedzających odwiedzi tegoroczną edycję MRD?

Wiadomo, że gdy coś jest po raz pierwszy, to nie ma pewności, czy chwyci, dlatego liczbę 2,5 tys. odwiedzających w 2014 roku można uznać za dobry wynik. W tym roku szacujemy, że odwiedzi nas ok. 10 tys. osób. Samo MRD będzie poprzedzone kampanią  informacyjną w mediach, m.in. w telewizji, więc zasięg będzie większy i dotrze do szerszej grupy zainteresowanych.

W ubiegłym roku, poza samymi stoiskami wystawców, odbywały się także panele dyskusyjne i prezentacje. Czy w bieżącym roku też tak będzie?

Oczywiście, panele dyskusyjne, debaty i prezentacje to nieodłączna część Mobility Reseller Days. W bieżącym roku podzieliliśmy je jednak tak, jak tematycznie podzieliliśmy targi. Czyli pierwszego dnia będą dotyczyć tematyki biznesowej. Myślę, że za najciekawszą można uznać debatę na temat odwróconego VAT-u w elektronice po nowelizacji ustawy z dnia 1 lipca, kontrowersjach i zagrożeniach z nią związanych. Drugi dzień MRD – jak już wcześniej mówiłem – będzie dniem otwartym dla wszystkich, dlatego tematyka będzie bardziej konsumencka. Tutaj chciałbym zainteresować debatą o opłacie reprograficznej, jaką są obłożone nowe urządzenia, a która na pewno wpłynie na ich cenę. Wiadomo, że producenci przerzucą jej koszty na kupujących, także temat powinien zainteresować nas wszystkich, bo w zasadzie dotyczy każdego z nas.

Ilu wystawców pokaże się w tegorocznej edycji MRD?

Nie chcę w tym momencie mówić o konkretnej liczbie, bo jeszcze rozmawiamy z niektórymi firmami i lista nie jest jeszcze zamknięta. W zeszłym roku było ich ok. 60, w tym będzie więcej. Dla nas bardzo ważne jest to, że wiele firm, które miało swoje stoiska w ubiegłym roku, w tym także się wystawia. To znaczy, że wierzy w naszą inicjatywę.

Jakie firmy będą się wystawiać w tegorocznej edycji Mobility Reseller Days?

Przede wszystkim producenci telefonów, dostawcy akcesoriów i twórcy aplikacji. W tym roku zaprosiliśmy także producentów elektroniki z Chin, którzy zaprezentują swoją ofertę. Myślę, że warto się z nią zapoznać.

Dziękuję za rozmowę.

Co się działo na MRD w 2014 roku

Mobility Reseler Days to nie tylko prezentacja oferty, ale także doskonała okazja do debiutów. W 2014 roku myPhone zaprezentował po raz pierwszy swój 5,5-calowy model Luna. W czasie MRD po raz pierwszy w Europie zaprezentowano BlackBerry Passport, można było się także zapisać na premierę nowych iPhone’ów 6 i 6+ na stoisku firmy Amco. Pojawiła się także – wcześniej nieznana w Polsce – marka Yota Phone ze swoim smartfonem Yota2 oraz rumuński producent Allview z portfolio swoich produktów. W części panelowej rozwiązania mobilne przedstawił Intel, a technologię druku mobilnego HP. Z kolei nowoczesny system dystrybucji przedstawił Action, nawigacje mobilne NaviExpert. Można też się było zapoznać z prezentacją Reklama mobilna w praktyce – 5 powodów, dla których warto reklamować się mobilnie i raportem firmy badawczej ARC Rynek i Opinia pt. Budowanie rynku smartfonów – profil użytkownika B-Brandu.

W 2014 roku można było zobaczyć produkty oraz nowości ponad 60 marek, w tym 25 brandów telefonów komórkowych.

SAMSUNG CSC

 

MRD Slajdy do strony_2014_900 pikseli

Polski rynek akcesoriów do telefonów i tabletów powoli dogania zachodnie trendy.Niedawno na naszym rynku pojawiły się produkty, które tworzą zupełnie nową jakość w zakresieakcesoriów ochronnych do urządzeń Apple oraz pozostałych producentów. [...]

Recenzje

Samsung Galaxy S6

Do naszej redakcji trafił najbardziej oczekiwany model koreańskiego producenta, mowa oczywiście o Samsungu Galaxy S6. To przełomowa tzw. galaktyka, [...]

Samsung Galaxy A3

Galaxy A3 to przedstawiciel najnowszej linii smartfonów Samsunga. Koreański producent wziął sobie do serca narzekania na tandetne wykonanie wcześniejszych [...]

Samsung Galaxy Note Edge

Samsung Galaxy Note Edge sprzętowo niewiele różni się od Galaxy Note 4, wyróżnia go zakrzywiony ekran. Nie jest to pierwszy smartfon Samsunga z takim [...]

Najnowsze komentarze

Wideoprezentacje